Alles in China is nep, behalve Justin Bieber! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Cynthia With - WaarBenJij.nu Alles in China is nep, behalve Justin Bieber! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Cynthia With - WaarBenJij.nu

Alles in China is nep, behalve Justin Bieber!

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

06 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Vorig weekend hebben we met zijn allen alweer een uitstapje gemaakt met de zweinstein express, namelijk naar Hangzou. Dat dit uitstapje niet vloeiend ging zal ik even uitleggen. Allereerst hadden wij geen zitplekken in de trein en de verkeerde trein gekozen. Deze deed er twee uur over in plaats van een. We werden zoals altijd aangestaard door Chinesen, maar deze keer was het wel heel bont. We gingen namelijk, net als in de trein van Maastricht naar Utrecht rond een uurtje of 3 op een vrijdag, gewoon op de grond zitten. De Chinesen om ons heen konden dit niet geloven en een paar gingen zelfs op hun stoel staan om het te kunnen zien. Nadat ze allemaal weer een beetje bijgekomen waren, gebeurde er het meest bizarre wat ik ooit in een trein gezien heb. Enige uitleg is hierbij nodig dus bij deze: in China hebben kinderen een broek aan met een gat erin zodat ze op straat kunnen poepen en plassen wanneer ze dat willen. Nu hield een Chinese vader zijn kind uit het raam van de trein zodat deze uit het raam kon plassen!

Eenmaal aangekomen in Hangzou bleek dat Thom zijn camera nog in de trein lag, omdat niemand Engels sprak ging het uitleggen hiervan zeer moeizaam. Toen we eindelijk in het hotel waren aangekomen was a) de dag al om en b) waren we onze paspoorten vergeten. Gelukkig konden we allemaal een scan van ons paspoort bemachtigen, maar dat het tripje naar Hangzou niet vloeiend begon is nu denk ik wel duidelijk.

’S Avonds hebben we het gelukkig weer een beetje goed gemaakt. Allereerst gingen we eten bij een echt Chinees hotpot restaurant, dit is een soort kaasfondue alleen dan in plaats van kaas een soort bouillon. Daarna gingen we een fonteinshow bekijken bij het west lake. Nadat we flessen wijn en chips hadden gekocht hebben we nog een gezellig avondje gehad op de hotelkamer. De dag erna vertrokken we weer naar west lake en hebben toen tandems gehuurd voor drie personen. (Persoonlijk vind ik dat een tandem een twodem had moeten heten dan hadden deze tandems namelijk gewoon threedems kunnen heten). Met deze ‘threedems’ zijn we het hele meer rondgereden en hebben we allerlei mooie dingen gezien, met veel aandringen kreeg ik aan het eind van de dag eindelijk mijn zin en gingen we een boottochtje maken in een soort Chinese gondelboot!

De week erna was mijn stageweekje heel erg leuk ik hoefde namelijk alleen op maandag te werken, maar mocht die dag wel een wijnproeverij geven aan mijn mede collega’s. De rest van de week was het grootste gedeelte van ons vrij omdat het public holiday is. Deze week heb ik even mooi benut om (samenvatting): mijn mobiel kwijt te raken, justin bieber aan te raken, een hele dag brak op bed te liggen met anouk en om Qibao te bezoeken.

(Uitgebreide versie):
Mijn mobiel heb ik helaas in een taxi laten liggen. Aangezien Shanghai net zo groot is als de provincie Utrecht vind ik die helaas nooit meer terug, gelukkig mag ik de iphone 4 van mijn broertje lenen! Donderdagavond waren Anouk, Lisanne en ik uitgenodigd door Neal voor een avondje in een exclusieve club in Shanghai: M1NT. Hier binnen gekomen waren we mega onder de indruk, vooral door het 10 meter lange aquarium aan de muur met haaien erin. Maar er stond ons nog een verrassing te wachten: Justin Bieber zat op nog geen twee meter afstand van ons. Eerst dachten we dat hij nep was, dat is ten slotte alles in China, maar het was hem echt. Omdat ik nogal dronken was vond ik het nogal grappig om hem aan te raken toen hij even langsliep om naar de wc te gaan, hij vond het helaas niet zo grappig en zijn 5 bodyguards al helemaal niet. Gevalletje oeps..

De dag erna heb ik de hele dag met Anouk op bed gelegen, mede door het bandje van Anouk waardoor we ouderwets heel de avond gratis drank kregen, en aan het eind van de dag pizza gegeten. Aka de perfecte uitbrakdag! De dag erna besloten we naar Qibao te gaan. Dit is een oud gedeelte van Shanghai. Hier kwamen we terecht in een straat met allemaal kleine barbecues en winkeltjes. Hier keken we onze ogen uit je kon namelijk o.a. kiezen of je varkenspoot, straat of neus wilde. ‘Thanks but no thanks!’ Daarnaast had je allemaal leuke Chinese bruggetjes en lampjes.

Deze week moet ik gewoon weer werken, maar ik krijg wel steeds meer verantwoordelijkheden. Zo wilt mijn supervisor Lilly dat ik de nieuwe trainees cocktails ga leren maken en mag ik ze ook een mini cursus Engels, Duits, Frans en Spaans geven. Dus ik ben heel benieuwd!

Voor nu:
Ciao, doeiiiii


  • 06 Oktober 2013 - 19:31

    Mamsie:

    Een gat in hun broek dat meen je niet, gatver... Dan vind je dus overal op straat kleine kinderen keutels???? Of hebben ze child bags van die apparaten waar je dan een zakje uit kunt halen maar dan niet voor honden maar voor kinderen!???? Nou ja het scheelt wel weer in luiers. Vreemde wezens hoor die chinezen. Tja wat zal ik zeggen over je I phone daar is al genoeg over gezegd denk ik......

  • 06 Oktober 2013 - 19:58

    Dionne:

    Cyn wat een leuk verslag. Dat eerste stukje over de trein heeft mij zo doen lachen.Wat super leuk te lezen over je stage, ik hou je verslagen in de gate. Geniet daar meis, en heel veel succses. Kus, Dionne

  • 23 Oktober 2013 - 14:40

    Anja :

    beetje late reactie maar wat een land zeg en wat zonde van je I phone handig een broertje met een reserve phone anders had je niks meer, wat smerig die gaten in de broeken van de kinderen........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7497

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage Shanghai

Landen bezocht: